Tallbergin työtyytyväisyystulokset vuonna 2025 osoittivat jälleen kerran, että Tallbergin henkilöstö on tyytyväisempi kuin kiinteistöalalla keskimäärin. eNPS luku on huimat 92.
- Kokonaistyytyväisyys asteikolla 1-5, on Tallbergilla 4,39, toimialan jäädessä tulokseen 3,84. Työyhteisön kehittämistarvetta koetaan Tallbergilla 7 %, kun toimialalla sitä vastoin kehittämistarve on 24 %.
- Työkyky (9,17) on Tallbergilla pysynyt hyvällä tasolla ja stressin määrä (2,17) on hieman laskenut viime vuodesta. Nämä tulokset päihittävät kiinteistöalan keskimääräiset tulokset, jotka ovat työkyvyn osalta 8,26 ja stressin osalta 2,61.
- Tallbergin eNPS 92 on loistavalla tasolla ja kasvanut viime vuodesta. Toimialalla eNPS on keskimäärin 30.
Tallbergin johto näkee tuloksilla yhteyden asiakaskokemukseen
Työntekijäkokemus ja sen kehittäminen tähtäävät aina tuloksekkaaseen organisaatioon. ”Työn merkityksellisyys syntyy siitä, että oma työ vaikuttaa. Ja kun työntekijä kokee työn imua ja on sitoutunut yrityskulttuuriin, hän tuottaa vahvan asiakaskokemuksen asiakastilanteessa. Siksi työntekijäkokemus on tärkein voimavaramme kehittää asiakaskokemusta”, summaa Julius Tallberg Kiinteistöt Oyj:n toimitusjohtaja Timo Valtonen.
Elon työyhteisömittari taustalla
Työtyytyväisyysmittaukset on jo useana vuonna peräkkäin tehty Työeläkevakuutusyhtiö Elon työyhteisömittarin avulla. Työyhteisömittari on henkilöstökysely, joka koostuu viidestä osa-alueesta: oma työni, työyhteisön toimivuus, lähiesihenkilöni toiminta, osaaminen ja uudistuminen sekä toimintakyky ja voimavarat. Kyselyllä saadaan hyvä kuva työpaikan voimavaroista, joita vahvistamalla voidaan tukea henkilöstön työkykyä. Samalla saadaan myös selville mahdolliset kipupisteet ja kehittämiskohteet.
Tutustu Tallbergin henkilöstöön LinkedIn sarjassamme